Filosoferen over eenzaamheid

Filosoferen over eenzaamheid

Eenzaamheid is niet alleen  onaangenaam. Het is ook een vermogen, een besef dat hoort bij het moderne menszijn. Vanaf dinsdag 10 februari komen wij om de week om 14.00 in Jota bij elkaar om begeleid door Koert van der Velde na te denken over ‘bestaanseenzaamheid’. We doen dit naar aanleiding van het boek van Marjan Slob, De lege hemel, Over eenzaamheid. Ook als je het boek niet leest kun je aan de bijeenkomsten deelnemen. Koert zal de hoofdstukken samenvatten, en er is veel ruimte voor ieders inbreng. Zijn we immers niet allemaal specialist op dit gebied?

 
Wijs ouderworden Wijs ouderworden

Dinsdag 28 oktober, 11 november en 25 november 2025 om 14.00 komen we bij elkaar in Jota in Oostburg om begeleid door Koert na te denken over hoe wijs te worden. We doen dit naar aanleiding van het boek van Frits de Lange, Eindelijk volwassen, De wijsheid van de tweede levenshelft. Stukken uit het boek worden ter beschikking gesteld, maar ook zonder dit te lezen kun je meedoen. Wanneer noemen wij iemand wijs? Is er een verband tussen leeftijd en wijsheid? Wat zeggen grote filosofen over wijsheid? Er is veel ruimte voor ieders inbreng. Graag opgeven via duominee@gmail.com.